Аналіз регуляторного впливу
Аналіз регуляторного впливу
проекту рішення виконавчого комітету Єрківської селищної ради «Про затвердження економічно обгрунтованих тарифів на комунальні послуги по Єрківському селищному комунальному спеціалізованому підприємству» з централізованого водовідведення
Аналіз регуляторного впливу ( надалі –Аналіз) розроблений на виконання та з дотриманням вимог Закону України „ Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” від 11.09. 03р. № 1160-1У та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03. 04р. № 308 та визначає правові та організаційні засади реалізації проекту рішення виконавчого комітету Єрківської селищної ради «Про затвердження економічно обгрунтованих тарифів на комунальні послуги по Єрківському селищному комунальному спеціалізованому підприємству» з централізованого водовідведення.
1. Визначення проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.
Рішенням селищної ради від 02.04.2007 № 11-4 створено Єрківське селищне комунальне спеціалізоване підприємство.
Статтею 7 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що повноваження встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги належать органам місцевого самоврядування.
Відповідно до Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні" місцеві ради - це орган місцевого самоврядування, що представляє спільні інтереси міста. Регулювання тарифів є складовою системи управління житлово-комунальним комплексом.
Відповідно до вимог ст. 31 Закону України „Про житлово-комунальні послуги" органи місцевого самоврядування затверджують тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво. У разі затвердження тарифів на житлово-комунальні послуги нижчими від розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво орган, що їх затвердив, зобов'язаний відшкодувати з відповідного місцевого бюджету виробникам різницю між затвердженим розміром тарифів та економічно обґрунтованими витратами на виробництво цих послуг.
Основними видами діяльності Єрківського селищного комунального спеціалізованого підприємства є надання послуг з централізованого водовідведення та вивезення твердих побутових відходів.
Для збалансування економіки підприємства та забезпечення його беззбиткової роботи виникла необхідність в затвердженні виконавчим комітетом селищної ради скорегованих економічно обґрунтованих тарифів на послуги з централізованого водовідведення.
Проблема, яку необхідно вирішити шляхом прийняття даного рішення, полягає, у збалансуванні інтересів, прав та обов'язків, нижчезазначених груп, а саме:
- органа місцевого самоврядування;
- споживачів комунальних послуг;
- Єрківського селищного комунального спеціалізованого підприємству .
В результаті змін у ціновій ситуації на ринку електричної енергії, палива, оплати праці, що мають постійний характер та не залежать від господарської діяльності підприємства, планові витрати підприємства на комунальні послуги зросли, в результаті здійснення коригування тарифів Комунальним підприємством «Катеринопільського селищного житлово-комунального господарства» Катеринопільської селищної ради, яке надає послуги по водовідведенню.
Коригування діючих тарифів на послуги з водовідведення обумовлено низкою об'єктивних причин:
- зі зміною тарифу Комунального підприємства «Катеринопільського селищного житлово-комунального господарства», яке є складовою тарифу з централізованого водовідведення.
2. Визначення цілей (мети) правового регулювання
Метою даного регуляторного акту є :
- встановлення економічно обґрунтованих тарифів на комунальні послуги ;
- належне забезпечення споживачів селища життєво необхідними послугами з водовідведення.
- врегулювання правовідносин між суб'єктами, на яких розповсюджується дія регуляторного акта;
- інформаційне забезпечення усіх груп, яких стосується прийняття даного рішення.
3 . Альтернативні способи досягнення встановлених цілей
1. Встановлення економічно обґрунтованих тарифів на комунальні послуги передбачає повне відшкодування вартості наданих послуг споживачами, що покращить фінансовий стан підприємства. Для малозабезпечених верств населення комунальні платежі будуть частково погашатись за рахунок субсидій та пільг.
4. Механізм та заходи , які пропонуються застосувати для розв'язання проблеми
Вказану вище проблему планується розв'язати шляхом затвердження економічно обґрунтованих тарифів на комунальні послуги з водовідведення.
Розробка рішення здійснюється за принципами:
- законності;
- гласності (відкритості та загальнодоступності);
- колегіальності;
- урахування пропозицій комунального підприємства;
- урахування практичного досвіду роботи на ринку;
- науковості;
- економічної та юридичної обґрунтованості тощо.
5. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Даний регуляторний акт передбачає встановлення економічно обґрунтованих тарифів на послуги з централізованого водовідведення .
Керуючись вимогами нормативно-правових актів вартість послуги не може визначатися ринковими методами і тому затверджується рішенням виконавчого селищної ради. Основним ризиком, який може негативно вплинути на дію цього регуляторного акта, є подальше підвищення цін на паливно-мастильні матеріали, запчастини і вузли до транспортних засобів, рівня мінімальної заробітної плати, вартості послуг сторонніх організацій, податків та інших витрат, передбачених законодавчими актами.
Для попередження наслідків будуть вноситись зміни до регуляторного акту.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.
Для визначення очікуваних результатів від прийняття даного регуляторного акта застосовуємо метод вигод та витрат.
Враховуємо інтереси наступних цільових груп:
- органа місцевого самоврядування
- Єрківське селищне комунальне спеціалізоване підприємство
- територіальна громада селища.
Таблиця вигод та витрат
ВИГОДИ |
ВИТРАТИ |
Сфера інтересів органів влади |
|
1.Недопущення ліквідації комунального підприємства. 2.Дотримання вимог законодавства у підготовці проекту регуляторного акта. 3. Зменшення витрат на погашення різниці в тарифах. |
1. Часові витрати, пов'язані з процедурою підготовки та оприлюднення регуляторного акта. |
Сфера інтересів Єрківського селищного комунального спеціалізованого підприємства |
|
1. Встановлення економічно обґрунтованих тарифів на водовідведення та вивезення ТПВ 2. Забезпечення прибутковості роботи підприємства. 3. Підвищення надійності роботи об'єктів та мереж 4.Можливість впровадження новітніх енергозберігаючих технологій. 5.Своєчасна виплата заробітної плати працівникам комунального підприємства. |
|
Сфера інтересів територіальної громади селища |
|
1. Часткове погашення комунальних платежів з державного бюджету для малозабезпечених верств населення за рахунок субвенцій та надання пільг. 2.Забезпечення стабільного надання комунальних послуг та підвищення якості цих послуг. |
1. Збільшення витрат на оплату наданих комунальних послуг для самодостатніх верств населення |
7. Строк дії акта
Термін дії запропонованого регуляторного акта необмежений, але у разі зміни тарифів, ставок податків і зборів (обов'язкових платежів), рівня мінімальної заробітної плати відповідно до актів законодавства, галузевих угод, ставок орендної плати, цін і тарифів на паливно-енергетичні та матеріальні ресурси запроваджується механізм коригування тарифів.
8. Показники результативності
В результаті проведення як базового так і повторного дослідження будуть досліджуватись та вивчатись наступні показники:
Показник прибутковості чи збитковості підприємства (за рік та щоквартально).
Показники витрат та втрат ресурсів:
питомі витрати електроенергії;
здешевлення оплати вартості електроенергії;
продуктивність праці (доходи від реалізації поділені на кількість працівників).
Показники якості надання послуг:
кількість скарг на неякісне надання комунальних послуг ;
кількість скарг стосовно неналежного обслуговування споживачів (тривалий термін розгляду заяв, запитів, скарг, звернень по телефону тощо).
Показники вивчення громадської думки щодо стану надання комунальних послуг в селищі, якості проведення інформаційно - роз’яснювальної роботи зі споживачами, поліпшення іміджу підприємства:
кількість проведених тематичних форумів з проблем якості надання послуг, якості обслуговування споживачів, шляхів зменшення та реструктуризації заборгованості.
9. Заходи з відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання ним чинності.
Повторне відстеження результативності проводиться не пізніше, ніж через рік з моменту набрання чинності цим актом.
Періодичні відстеження будуть проводитись раз на кожні три роки після проведення повторного відстеження результативності регуляторного акту, при умові його чинності.
Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватись на основі аналізу статистичних даних комунального підприємства.
Керівник Єрківського селищного комунального спеціалізованого підприємства В.І.Поліщук