Рада безбарєрності
ЄРКІВСЬКА СЕЛИЩНА РАДА
ЗВЕНИГОРОДСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
12.11.2024 |
селище Єрки |
№52-18/VІІІ |
Про створення місцевої Ради безбар’єрності
Єрківської територіальної громади
Відповідно до Указу Президента України від 03 грудня 2020 року № 533/2020 «Про забезпечення створення безбар’єрного простору в Україні», розпорядження Кабінету Міністрів України від 14 квітня 2021 року № 366-р «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року», розпорядження Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 року №372-р «Про затвердження плану заходів на 2023 - 2024 роки з реалізації Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, керуючись Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Єрківська селищна рада
в и р і ш и л а :
1. Створити місцеву Раду безбар’єрності Єрківської територіальної громади.
2. Затвердити склад місцевої Ради безбар’єрності Єрківської Єрківської територіальної громади (додаток 1 додається).
3. Затвердити Положення про місцеву Раду безбар’єрності Єрківської територіальної громади (додаток 2 додається).
4.Контроль за виконанням даного рішення покласти на відділ містобудування, житлово-комунального господарства та благоустрою.
Селищний голова Леонід ПОЛЬОВИЙ
Додаток 1
до рішення сесії №52-18/VІІІ
від 12.11.2024 року
ЗАТВЕРДЖЕНО :
рішенням сесії №52-18/VІІІ
від 12.11.2024 року
Склад
місцевої Ради безбар’єрності
Єрківської територіальної громади
Голова Ради
Леонід ПОЛЬОВИЙ - селищний голова
Заступник голови Ради
Галина БІЛЕНЬКА – заступник селищного голови з питань фінансової діяльності
Секретар Ради
Геннадій ЯРМІЛКО – головний спеціаліст відділу містобудування, житлово-комунального господарства та благоустрою
Члени Ради
Алла ЯРЕМЕНКО - секретар селищної ради
Олег КЛИМЕНКО – начальник відділу містобудування, житлово-комунального господарства та благоустрою
Ніна АНДРУЩЕНКО - начальник відділу соціального захисту населення
Інна САГАЛО - начальник відділу освіти, культури
Василь ЦИМАХОВСЬКИЙ - начальник відділу економіки, торгівлі та інвестицій
Максим МЕЛЬНИЧЕНКО в.о.головного лікаря Єрківської амбулаторії ЗПСМ
Секретар селищної ради Алла ЯРЕМЕНКО
Додаток 2
до рішення сесії №52-18/VІІІ
від 12.11.2024 року
ЗАТВЕРДЖЕНО :
рішенням сесії №52-18/VІІІ
від 12.11.2024 року
ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МІСЦЕВУ РАДУ БЕЗБАР’ЄРНОСТІ ЄРКІВСЬКОЇ ТЕРИТОРІАЛЬНОЇ ГРОМАДИ
- Мета, завдання та повноваження місцевої Ради безбар’єрності органу
Рада безбар’єрності (надалі за текстом у драфті - Рада) є тимчасовим/постійним консультативно-дорадчим органом при виконавчому органі Єрківської селищної ради, що утворюється з метою:
- створення безбар’єрного простору,
- сприяння захисту й забезпечення повного й рівного здійснення всіма людьми всіх прав людини й основоположних свобод, заохоченні поважання до притаманної їм гідності,
- системного залучення місцевих громад та їх представників до моніторингу за реалізацією державних політик, стратегічних та операційних документів, та їх ефективністю, в частині створення безбар'єрного простору.
Рада безбар’єрності у своїй діяльності керується Конституцією і законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції і законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Положенням про Раду безбар’єрності при виконавчому комітеті селищної ради.
Основними завданнями Ради є:
- сприяння створенню безбар'єрного простору в 6 напрямах: економічному, освітньому, інформаційному, цифровому, фізичному та суспільно-громадянському, а також перевірці результатів діяльності за 4 складовими - безбар’єрність вулиць і приміщень, безбар’єрність публічних послуг, безбар’єрність товарів загального користування, безбар’єрність публічної інформації,
- сприяння формуванню та реалізації стратегічних, операційних і фінансових документів та показників виконання щодо системного впровадження конкретних заходів на території громади з тим, щоб в довгостроковій перспективі крок за кроком формувати безбар'єрний простір, враховуючи потреби різних людей, створюючи умови життя комфортні для всіх, прибираючи бар'єри та обмеження,
- підготовка пропозицій щодо формування та реалізації політики органу місцевого самоврядування у сфері створення безбар’єрного простору,
- визначення шляхів, механізму і способів вирішення проблемних питань, що виникають під час реалізації державної та місцевої політики на території відповідної громади у створенні безбар’єрного простору,
- сприяння забезпеченню координації дій органів державної влади та місцевого самоврядування з питань створення безбар’єрного простору на території відповідної громади,
- підготовка пропозицій щодо удосконалення нормативно-правової бази та підвищення ефективності діяльності органу місцевого самоврядування з питань створення безбар’єрного простору,
- моніторинг показників, індикаторів, контрольних точок виконання завдань, зазначених у стратегічному документі і у зв'язку із напрямами безбар'єрності.
- моніторинг суспільної думки щодо просування у реалізації кроків до безбар’єрного простору.
Рада відповідно до покладених на неї завдань:
- проводить аналіз стану справ та причин виникнення питань у процесі реалізації місцевої політики у сфері створення безбар’єрного простору…;
- вивчає результати діяльності місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій з питань створення безбар’єрного простору…;
- проводить моніторинг стану виконання органами місцевого самоврядування покладених на них завдань або визначених самостійно завдань щодо створення безбар’єрного простору…;
- бере участь у розроблені проєктів нормативно-правових актів з питань створення безбар’єрного простору;
- подає виконавчому комітету селищної ради розроблені за результатами своєї роботи пропозиції та рекомендації.
Рада має право:
- отримувати в установленому порядку від центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій інформацію, необхідну для виконання покладених на неї завдань;
- залучати до участі у своїй роботі представників місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій (за погодженнями з їх керівниками), а також фахівців і незалежних експертів (за згодою);
- утворювати в разі потреби для виконання покладених на неї завдань постійні або тимчасові факультативні, експертні та робочі групи;
- організовувати проведення конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів.
Рада під час виконання покладених на неї завдань взаємодіє з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами, організаціями, незалежними експертами та громадськістю.
- Організаційна структура Ради
Раду очолює голова, яким за посадою є сільський, селищний, міський голова.
Рада утворюється у складі голови, заступників голови (за необхідності), секретаря та членів Ради.
Персональний склад Ради затверджує виконавчий орган сільської, селищної, міської ради шляхом прийняття відповідного рішення.
Персональний склад Ради формується та затверджується строком на 2 роки.
Члени Ради виконують свої обов’язки на громадських засадах.
- Принципи та підходи при формуванні персонального складу Ради
Принципи формування персонального складу Ради визначаються як базис, основні ідеї процесу включення членів у склад такого органу.
При формуванні персонального складу Ради задля забезпечення її ефективності та дієвості слід залучати фахівців з досвідом. Фахівець із досвідом - це людина, яка має особистий або життєвий досвід у сфері роботи із тими чи іншими аспектами безбар'єрності, або досвід подолання викликів у цій сфері, та здатна генерувати та реалізовувати безбар'єрні рішення, що впливатимуть на створення безбар'єрного простору в громаді та державі в цілому.
При формуванні персонального складу Ради включити до її складу щонайменше по одному представнику:
- профільних структурних підрозділів органу місцевого самоврядування,
- представників громадянського суспільства з відповідним досвідом подолання викликів (як власних, так і локальних),
- профільних депутатських комісій місцевої ради;
- представників місцевих органів державної влади з релевантним функціоналом,
- а також - забезпечити участь мотивованих представників міжнародних організацій з відповідним досвідом вирішення питань пов'язаних із формуванням безбар'єрного простору (за наявності), представників бізнес спільнот, представників судової системи, медіа.
При формуванні персонального складу Ради важливими принципами є принципи компетентності, прозорості та рівних можливостей.
При формуванні персонального складу Ради забезпечується репрезентативність та включеність різних суспільних груп, зокрема:
- гендерна рівність (рекомендується забезпечувати представництво однієї статі у співвідношенні щонайменше 30/70 відсотків),
- представництво різних етнічних та культурних, суспільних груп, врахування соціокультурних особливості населення певної громади (рекомендується враховувати такі групи, як внутрішньо переміщені особи (ВПО), ветерани та ветеранки, батьки з маленькими дітьми, діти та дорослі з функціональними порушеннями, жінки, молодь, літні люди),
- представництво інституцій громадянського суспільства, громадських організацій,
- забезпечення репрезентативності представників з різних географічних районів для врахування специфіки та потреб жителів різних територій.
Кількісний склад Ради визначається із врахуванням кількісного складу населення кожної громади.
- Форми роботи Ради
Формою роботи Ради є засідання, що проводяться за рішенням її голови з періодичністю визначеною самостійно Радою, але не рідше ніж один раз на квартал.
Засідання Ради веде голова, а в разі його відсутності - заступник голови.
Засідання Ради вважається правомочним, якщо на ньому присутні більш як половина її членів.
Підготовку матеріалів для розгляду на засіданнях Ради забезпечує її секретар.
За результатами засідань Рада готує пропозиції та рекомендації з питань, що належать до її компетенції.
Пропозиції та рекомендації вважаються схваленими, якщо за них проголосувало більш як половина присутніх на засіданні членів Ради.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос головуючого на засіданні.
Пропозиції та рекомендації фіксуються у протоколі засідання, який підписується головуючим на засіданні та секретарем і надсилається усім членам Ради та виконавчому органі сільської, селищної, міської ради.
Член Ради, який не підтримує пропозиції (рекомендації), може викласти у письмовій формі свою окрему думку, що додається до протоколу засідання. Пропозиції (рекомендації) до протоколу засідання можуть подавати у письмовій формі лише члени Ради, які брали участь у відповідному засіданні, протягом трьох робочих днів з дати його проведення.
Пропозиції та рекомендації Ради можуть бути реалізовані шляхом прийняття виконавчим органом сільської, селищної, міської ради або відповідною радою рішення, проект якого вносить орган виконавчої влади відповідно до своїх повноважень.
Кожному засіданню Ради передують зустрічі з представниками громадськості щодо питань та проблематики, пов'язаних із створенням безбар'єрного простору. Метою таких зустрічей є швидкий зріз реального стану справ щодо реалізації відповідних стратегічних та операційних документів на території відповідної громади. Результати таких зустрічей трансформуються у проєкти рішень уповноваженою особою та виносяться на засідання відповідної Ради безбар”єрності. Сільський, селищний, міський голова може самостійно проводити такі зустрічі чи брати в них участь, може визначати осіб, хто проводить такі зустрічі: чи з членів відповідної Ради, чи залучених експертів, представників інститутів громадянського суспільства.
Про результати таких зустрічей голова Ради або уповноважена ним особа інформує відповідну Раду та пропонує шляхи вирішення озвучених питань та проблем.
Формами роботи членів Ради можуть бути:
- громадські обговорення та консультації, зустрічі
- робочі групи та комітети
- організація конференцій, семінарів, нарад, круглих столів, діалогових зустрічей та інших заходів
- вивчення досліджень та аналітична робота
- електронні платформи для залучення громадськості
- партнерства з громадськими організаціями
Вказаний перелік форм роботи членів Ради не є вичерпним. Члени Ради у період між засіданнями Ради задля максимально ефективного досягнення цілей та завдань визначених Радою самостійно обирають форми власної роботи.
Організаційне, інформаційне, матеріально-технічне забезпечення діяльності Ради здійснює виконавчий орган сільської, селищної, міської ради. Рекомендується враховувати, що при плануванні, створенні стратегічних та операційних документів важливим елементом його реалістичності та виконуваності є фінансова складова, яка передбачає серед іншого бюджетні процедури. З огляду на це рекомендується тримати у фокусі уваги фінансову складову реалізації певного стратегічного чи операційного документа.
- Звітування, аналіз та оцінка ефективності реалізації завдань стратегічного документа
Рада здійснює оцінювання ефективності та результативності реалізації стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді, що ґрунтується на результатах виконання планів заходів та завдань, визначених стратегічними документами та досягнення індикаторів результативності їх реалізації.
Контроль за реалізацією стратегічних документів із створення безбар’єрного простору в територіальній громаді здійснюється визначеними у стратегічних документах органами, шляхом подання до Ради безбар’єрності звітів, не пізніше, ніж через шість місяців після прийняття та затвердження стратегічного документу, а в подальшому - із визначеною Радою систематичністю (щоквартально, щомісячно, щорічно тощо), але не рідше ніж один раз на шість місяців.
З метою дотримання об’єктивності та неупередженості до проведення моніторингу реалізації стратегічних документів можуть залучатися громадські організації, незалежні інституції та експерти.
Секретар селищної ради Алла ЯРЕМЕНКО